کاردرمانی در بازگشت کار و فعالیت های شغلی

کاردرمانی در بازگشت کار و فعالیت های شغلی

کاردرمانی در بازگشت کار و فعالیت های شغلی می تواند بسیار موثر باشد. به طور کلی کاردرمانی به عنوان مهم ترین زیر شاخه توانبخشی، برای طیف گسترده ای از مشکلات مناسب است. در برخی اوقات مشکلات و عارضه های غیر قابل پیش بینی می توانند محدودیت های جسمی را ایجاد کرده و باعث شوند تا افراد توانایی انجام کارهای روزمره و فعالیت های شغلی سابق را نداشته باشند. قطعا این وضعیت بسیار آزاردهنده بوده و روز به روز افراد را از نظر جسمی محدود تر می کند. اما کار درمانی با روش ها و تمریناتی که دارد می تواند برای بازگشت توانایی اولیه افراد بسیار کمک کننده باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد تاثیر این روش درمانی در فعالیت های شغلی توضیحاتی را بیان کنیم.

آسیب ها و مشکلات مختلف همانند جراحی، سکته، تصادف، سقوط، شکستگی و...... توانایی های قبلی را از افراد می گیرد. به بیان دیگر ممکن است هر یک از اندام ها و عضلات همانند سابق دیگر توانایی لازم را نداشته باشند. به طور معمول فیزیوتراپی و کاردرمانی در منزل یا کلینیک می تواند تا حد بسیار زیادی در این زمینه کمک کننده باشد.

برگشت به زندگی و کار با کاردرمانی

همانطور که گفتیم، کاردرمانی برای مشکلات بسیاری می تواند موثر واقع شود. این روش درمانی به بیماران کمک کرده تا با وجود محدودیت ها و مشکلات جسمی که دارند، بتوانند از پس انجام کارهای روزمره و فعالیت های شغلی خود بر آمده و روز به روز بهبود پیدا کنند. کاردرمانی در بازگشت کار و فعالیت های شغلی می تواند یک گزینه عالی باشد. در حقیقت با توجه به نوع مشکل و محدودیت هایی که دارید، برنامه مخصوصی برای درمان شما در نظر گرفته شده و طی جلسات متعدد انجام می شود. برنامه درمانی که برای هر یک از بیماران تنظیم می شود متفاوت بوده و توسط یک کاردرمانگر متخصص انجام می شود. می توان گفت در صورت وجود آسیب و از دست دادن توانایی، کاردرمانی می تواند راهی برای برگشت به زندگی سابق باشد. این روش درمانی به شکل های مختلفی می تواند برای برگشت به فعالیت های شغلی و روزمرگی مناسب باشد.

تاثیر کاردرمانی برای برگشت به فعالیت شغلی

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کاردرمانی در بازگشت کار و فعالیت های شغلی چگونه می تواند کمک کننده باشد؟ به طور کلی کاردرمانی برای کسب توانایی های اولیه به شکل ویژه ای به بیماران کمک می کند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. این روش درمانی می تواند به شکل زیر به بیماران کمک کند:

کاردرمانی در بازگشت کار و فعالیت های شغلی

ارزیابی توانایی ها

 کاردرمانگر سابقه پزشکی، نوع شغل شما و فعالیت های روزانه تان را بررسی می کند. همچنین قدرت، دامنه حرکتی، هماهنگی و مهارت های شناختی شما را ارزیابی خواهد کرد.

در نظر گرفتن برنامه درمانی

 کاردرمانگر یک برنامه درمانی مخصوصی را  تنظیم و تدوین کرده و تعداد جلسات کاردرمانی را مشخص می کند. سپس اقداماتی را در جهت بهبود شما و بازگشت به فعالیت شغلی انجام می دهد.

انجام تمرینات کاردرمانی

تمرینات کاردرمانی در بازگشت کار و فعالیت های شغلی متشکل از تمرینات زیر است:

  • تمرینات برای تقویت عضلات
  • افزایش دامنه حرکتی
  • بهبود هماهنگی و تعادل
  • ارتقای مهارت های حرکتی
  • ظریف و درشت

آموزش فعالیت های روزانه و شغلی با وجود محدودیت ها

کاردرمانگر می تواند برای انجام کارهای روزمره و کارهایی که مرتبط با شغل شما است پیشنهادات و تمرین های ایمن و استانداردی را ارائه دهد.

آموزش ارگونومی

در کاردرمانی بیماران یاد می گیرند که در محل کار چگونه حاضر بشوند و در چه حالتی قرار بگیرند تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

تجویز ابزار و روش های مناسب

 کاردرمانگر ممکن است شما را با ابزارها و وسایلی آشنا کند که می توانند به شما در انجام وظایف شغلی تان کمک کنند. همچنین ممکن است شما را به منابع جامعه ای مانند برنامه های آموزشی شغلی یا خدمات حمایتی ارجاع دهد.

کاردرمانی در بازگشت کار و فعالیت های شغلی برای چه مشکلاتی مناسب است؟

کاردرمانی در بازگشت کار و فعالیت های شغلی می تواند برای مشکلات زیر مناسب باشد:

  • آسیب های ارتوپدی
  • آسیب های عصبی
  • سکته مغزی
  • جراحی
  • تصادف

جمع بندی

کاردرمانی برای بازگشت به فعالیت های شغلی بسیار موثر است. این روش درمانی تکنیک های متعددی دارد که برای هر بیمار به صورت اختصاصی استفاده می شود.

آخرین مقالات
کاردرمانی برای کودکان با مشکلات یادگیری

کاردرمانی برای کودکان با مشکلات یادگیری

کاردرمانی برای کودکان با مشکلات یادگیری متشکل از روش ها و تمرینات مختلفی بوده که می تواند تا حد بسیار زیادی در بهبود این اختلال در کودکان موثر باشد. 1403/06/09 | 04:42
اختلالات وضوح صدا در کودکان + درمان با گفتار درمانی

اختلالات وضوح صدا در کودکان + درمان با گفتار درمانی

اختلالات وضوح صدا در کودکان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. عدم وضوح صدا در کودکان ممکن است تا یک بازه سنی طبیعی باشد. 1403/06/07 | 02:06
نقش خانواده در گفتار درمانی لکنت زبان چیست ؟

نقش خانواده در گفتار درمانی لکنت زبان چیست ؟

به طور کلی نقش خانواده در گفتار درمانی لکنت زبان بسیار مهم بوده و نباید نسبت به آن بی توجه بود. به طور کلی گفتار درمانی یکی از مهم ترین شاخه های توانبخشی بوده که می تواند برای طیف گسترده ای از مشکلات گفتاری موثر واقع شود 1403/06/07 | 01:56
بهترین روش های کاردرمانی در منزل کدام است ؟

بهترین روش های کاردرمانی در منزل کدام است ؟

به طور کلی کاردرمانی یکی از بهترین و موثر ترین خدمات درمانی برای طیف وسیعی از مشکلات جسمی و ذهنی بوده که می تواند در جهت افزایش کیفیت زندگی بیماران بسیار مفید باشد. 1403/05/26 | 04:35
تست بیش فعالی در کودکان چگونه است ؟

تست بیش فعالی در کودکان چگونه است ؟

یکی از سوالات پرتکراری که در رابطه با بیش ‌فعالی وجود دارد، این است که تست بیش فعالی در کودکان چگونه انجام می ‌شود؟ در حال ‌حاضر بیش‌ فعالی یا همان اختلال ADHD جزء اختلالات رایج در میان کودکان و حتی بزرگسالان است. 1403/05/21 | 12:17
چگونه یک کاردرمانگر خوب پیدا کنیم؟

چگونه یک کاردرمانگر خوب پیدا کنیم؟

این که چگونه یک کاردرمانگر خوب پیدا کنیم؟ بسیار مهم است. چرا که عدم آگاهی یک کاردرمانگر باعث شده تا روند درمان به خوبی پیش نرفته و در نهایت هزینه و زمان بیماران برای درمان به هدر برود 1403/05/16 | 01:30

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود