متخصص گفتار درمانی کودکان در تهران

متخصص گفتار درمانی کودکان در تهران

متخصص گفتار درمانی کودکان در تهران برای درمان اختلالات گفتاری، از بهترین روش ها استفاده می کند. برای حل مشکلاتی همانند لکنت زبان، اختلال در بلعیدن و سایر مشکلات مربوط به گفتار لازم است تا به یک مرکز توانبخشی معتبر مراجعه کنید. به همین خاطر نیز بایستی در این باره به خوبی تحقیق کرده و اطلاعاتی کسب کنید. در غیر این صورت از جلسات گفتار درمانی، نتیجه مطلوبی را کسب نمی کنید.

در گفتار درمانی روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به مشکل و شرایط کودک، هر یک از روش ها مورد استفاده قرار می گیرند. لازم است بدانید که اختلالات گفتاری دلایل متعددی دارد که از جمله آن ها می توان به آسیب به مغز و ناهنجاری های مادرزادی اشاره کرد. متخصصین گفتار درمانی برای شروع جلسات درمان، بایستی با انجام یکسری ارزیابی ها دلیل اختلال گفتاری کودک را پیدا کرده و براساس آن بهتری تکنیک را جهت درمان انتخاب کنند. چنانچه به دنبال گفتار درمانگر متخصص در تهران هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

گفتار درمانی کودکان در تهران

بسیاری از افراد تصور اشتباهی نسبت به گفتار درمانی دارند. از نظر برخی گفتاردرمانی به معنای درمان از طریق صحبت کردن است. اما باید بگوییم که این روش درمانی به هیچ وجه شبیه به مشاوره نبوده و از علم روانشناسی نشات نمی گیرد. متخصص گفتار درمانی کودکان در تهران با ارائه یکسری تمرین های خاص، به کودکان کمک می کنند تا ارتباط کلامی و حتی غیر کلامی بهتری را با اطرافیان خود برقرار کنند.

گفتار درمانگر ها تنها برای صحبت کردن بهتر به کودکان کمک نمی کنند. آن ها می توانند با ارائه راهکارهایی، به افرادی که توانایی حرف زدن ندارند کمک کند تا بتوانند بدون کلام با اطرافیان خود صحبت کرده و منظور خود را برسانند. بنابراین می توان گفت که گفتار درمانی برای کودکانی که بنا به دلیل مختلف قادر به حرف زدن نیستند نیز، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وظایف متخصص گفتار درمانی کودکان

به منظور یافتن بهترین متخصص گفتار درمانی کودکان در تهران، لازم است تا با وظایف کلی او آشنا شوید. به طور کلی کار گفتار درمانگر در تهران، بهبود و درمان مشکلات گفتاری اعم از لکنت زبان، مشکل در خواندن و نوشتن، تاخیر در یادگیری، بلع و.... می باشد. مهم ترین وظایف گفتار درمانگر عبارتند از:

  • انجام آزمایش های مختلف برای تشخیص نوع مشکل گفتاری و دلیل آن
  • برنامه ریزی برای شروع جلسات درمانی
  • در نظر گرفتن بهترین روش درمانی براساس شرایط کودکان و اجرای صحیح آن ها
  • پشتیبانی مراجعه کنندگان در صورت لزوم و پاسخ به سوالات آن ها
  • آموزش برخی روش ها به والدین و کودکان
  • توانایی همکاری با دیگر متخصصان همانند متخصصین شنوایی
  • راهنمایی و ارائه مشاوره به والدین در زمینه روش های حمایتی برای کودکان

در حقیقت تاثیرگذاری گفتاردرمانی زمانی ممکن است که شما نزد یک فرد متخصص و باتجربه در زمینه گفتار درمانی بروید. در کلینیک گفتار درمانی نسیم مردانی، بهترین گفتاردرمانگرهای تهران مشغول به فعالیت هستند که در زمانی مناسب می توانند سبب درمان و بهبود اختلالات گفتاری شوند.

متخصص گفتار درمانی چه می کند؟

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم،  متخصص گفتار درمانی کودکان در شرق تهران با ارزیابی شرایط بیمار و شناخت نوع اختلال گفتاری، روش های مختلفی را مورد استفاده قرار می دهد. رایج ترین روش های گفتار درمانی شامل موارد زیر می شود:

فعالیت های مداخله زبانی

گفتار درمانگر ها به واسطه بازی، استفاده از اشیا مختلف و تصاویر با کودک تعامل خواهند داشت. در برخی اوقات متخصص کلمات و تلفظ صحیح هریک از آن ها را به نوعی مدل سازی کرده و برخی تمرینات گفتاری  را به صورت مکرر انجام می دهد. این روش تاثیر بسزایی در بهبود و درمان مشکلات گفتاری کودکان دارد.

درمانی دهانی- حرکتی برای مشکلات بلع در کودکان

متخصص گفتار درمانی برای مشکلات بلع و غذا خوردن در کودکان تمریناتی همانند ماساژ صورت، حرکت زبان، لب و فک را انتخاب کرده و این تمرینات را به شکل اصولی مورد استفاده قرار می دهد. او در زمان غذا خوردن کودک،  دمای غذا و حتی نوع بافت غذا را نیز برای کودک توصیف می کند تا کودک نسبت به آن ها آگاهی پیدا کند.

درمان تلفظ

یکی دیگر از روش های گفتار درمانی، بیان درمانی بوده که شامل تمرینات تولید صدا و بیان می شود. گفتار درمانگر در این روش صدا ها هجاهای غلط کودک را اصلاح می کند. این تمرینات در اکثر اوقات در حین بازی انجام می شود. او برای تلفظ حروف و کلمات به شکل درست، طرز تکان دادن زبان را به کودک آموزش می دهد.

چه مشکلاتی نیاز به متخصص گفتار درمانی کودکان دارد؟

مشکلات گفتاری بسیار متنوعی وجود دارند که باید برای درمان آن ها حتما به متخصص گفتار درمانی مراجعه کرد. رایج ترین دلایل اختلالات گفتاری در کودکان عبارتند از:

  • کم شنوایی یا ناشنوایی
  • ضعیف بودن عضلات دهان
  • تاخیر در رشد
  • گرفتگی مزمن صدا
  • شکاف کام یا لب
  • اختلالات عصبی و روانی
  • بیماری اوتیسم در کودکان
  • مشکل در بلع و تغذیه
  • آسیب های تروماتیک مغز
  • مشکلات تنفسی

هریک از دلایل بالا باعث شده تا کودکان دچار اختلالات گفتاری مختلف شوند.

بهترین متخصص گفتار درمانی کودک در شرق تهران

شرق تهران دارای مناطق وسیعی بسیاری است. بنابراین نیاز به خدمات گفتار درمانی و کار درمانی در بخش شرقی تهران به شدت احساس می شود. اگر در مناطقی همانند تهرانپارس ، رسالت، نارمک و... ساکن هستید و به دنبال یک متخصص کاردرمانی مجرب می گردید، می توانید به کلینیک توانبخشی نسیم مردانی مراجعه کنید.

در مجموعه ما حرفه ای ترین گفتار درمانگرها مشغول به فعالیت هستند که می توانند با تخصص خود، به درمان هرچه زودتر مشکلات گفتاری کودکان کمک کنند. در کلینیک ما از جدیدترین متدها برای گفتار درمانی استفاده می شود.

کلام پایانی

اگر کودک شما در حرف زدن یا بلعیدن دچار مشکل است، بهتر است هرچه سریع تر به یک متخصص گفتار درمانی کودکان مراجعه کنید. این افراد با تخصص خود می توانند طی چندین جلسه بهترین روش های درمانی را به کار گرفته و در نهایت مشکل گفتار کودک شما را به خوبی برطرف کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

آخرین مقالات
دوره گفتار درمانی کودکان چقدر است ؟

دوره گفتار درمانی کودکان چقدر است ؟

به طور کلی می توان گفت کودکان می توانند بنا به دلایل مختلفی نیاز به گفتار درمانی داشته باشند. از این رو مدت زمان دوره های درمانی نیز می تواند برای هر یک از آن ها متفاوت باشد. 1403/07/25 | 11:20
برای تقویت تارهای صوتی چی بخوریم

برای تقویت تارهای صوتی چی بخوریم

مواد غذایی مختلفی وجود دارند که باعث شده تا تارهای صوتی تا حد بسیار زیادی تقویت شوند. البته که در برخی مواقع مشکلات گفتاری وجود داشته و حل آن نیاز به خدمات گفتاردرمانی دارند. 1403/07/22 | 12:13
ارزیابی گفتار کودکان چقدر طول میکشد ؟

ارزیابی گفتار کودکان چقدر طول میکشد ؟

ارزیابی گفتار کودکان چقدر طول میکشد؟ یکی از سوالات رایج والدین است. در واقع برای این که گفتار درمانگر متوجه شود که کودک شما به گفتار درمانی نیاز دارد یا خیر 1403/07/21 | 05:34
کاردرمانی برای ایستادن کودک

کاردرمانی برای ایستادن کودک

کاردرمانی برای ایستادن کودک بسیار موثر است. چرا که این روش درمانی متشکل از روش ها و تکنیک هایی بوده که به منظور تقویت مهارت های حرکتی کودک عمل می کند 1403/07/16 | 09:21
کار درمانی برای چهار دست و پا راه رفتن کودک

کار درمانی برای چهار دست و پا راه رفتن کودک

کار درمانی برای چهار دست پا راه رفتن کودک بسیار مهم بوده و برای برخی از کودکانی که در این زمینه دچار تاخیر هستند، بسیار مناسب است 1403/07/12 | 02:09
کاردرمانی در سنجش پیش از مدرسه

کاردرمانی در سنجش پیش از مدرسه

کاردرمانی در سنجش پیش از مدرسه می تواند برای کودکانی که دارای مشکلات و اختلالاتی هستند و ممکن است در سنجش مدرسه مردود شوند، بسیار مهم است. 1403/06/24 | 11:42

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود